MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa odcinka drogi Wrocław-Lubin coraz bliżej. Ma być trasą o ruchu przyspieszonym

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
DK94 i DK36 po przebudowie będzie mieć w obie strony dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu każda
DK94 i DK36 po przebudowie będzie mieć w obie strony dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu każda Lucyna Nenow / Polska Press
Podróż z Wrocławia do Zagłębia Miedziowego mocno uczęszczanymi trasami nr 94 i 36 to często droga przez mękę. Wiecznie zatłoczona jezdnia, po jednym pasie w każdą stronę. To ma zmienić się za kilka lat, kiedy odcinek tego ważnego połączenia zostanie przebudowany. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu dotyczącego opracowania dokumentacji, wszystkie mieszczą się w wyznaczonej kwocie. Które odcinki zostaną przebudowane? Przeczytajcie poniżej.

Przebudowę drogi krajowej nr 94 i 36 zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja przewidziana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).

Wygodne połączenie kierowcy zyskają na dwóch odcinkach:

  • 42 km odcinka DK94 Wrocław – Prochowice;
  • 18 km odcinka DK36 Prochowice – Lubin.

Trasa przebiegająca przez cztery powiaty: wrocławski, średzki, legnicki i lubiński ma zyskać cechy drogi o ruchu przyspieszonym (droga klasy GP). Oznacza to, że poza obszarem zabudowanym dopuszczalna prędkość wynosi do 100 km/h. Zostanie rozbudowana do dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu każdy. Zaplanowano budowę obwodnic wybranych miejscowości, węzłów, rozbudowę i przebudowę istniejących skrzyżowań, chodników, przejść dla pieszych, zatok autobusowych, dróg rowerowych, oświetlenia, kanałów technologicznych oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Tak przebiega rozbudowywany odcinek Wrocław - Lubin
Tak przebiega rozbudowywany odcinek Wrocław - Lubin gov.pl

Program inwestycji obejmuje opracowanie wariantu dla rozbudowy DK94 i DK36 w istniejącym śladzie oraz wariantu rozbudowy z uwzględnieniem przebiegu trasy częściowo po nowym śladzie, omijącym tereny zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygującym parametry drogi.

Prace przygotowawcze przewidują m.in. opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie  studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i uzyskania decyzji środowiskowej. W tym celu został rozpisany przetarg, do którego zgłosiło się 7 firm. Kwota każdej z nich nie wykracza poza przewidywaną kwotę przeznaczoną na zamówienie – najdroższa oferta to nieco ponad 27,3 mln zł, najtańsza wynosi blisko 19,3 mln zł. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na opracowanie studium zamierza przeznaczyć 28 mln zł. Na razie trwa analiza ofert, jednak już teraz z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że jedna z nich zostanie wybrana i prace ruszą do przodu.

Wykonawca studium na jego opracowanie i uzyskanie decyzji środowiskowej będzie miał 5 lat. Sama budowa trasy rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze przed rokiem 2030 r. i szacunkowo w systemie projektuj i buduj potrwa 6 lat. Termin inwestycji ma być skorelowany z planowaną rozbudową autostrady A4. Koszt przebudowy trasy Wrocław – Lubin to ponad 2,5 mld zł.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska