MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa Dworca Świebodzkiego i powrót pociągów. PKP już zaprojektowało układ torów

Remigiusz Biały
Remigiusz Biały
Wideo
od 16 lat
PKP ma już gotowe projekty rozbudowy i modernizacji linii kolejowych pomiędzy Wrocławiem, a Środą Śląską. W ramach tych prac przebudowane zostaną Dworzec Świebodzki, stacja na Muchoborze Wielkim i w Środzie Śląskiej. Do 26 maja mieszkańcy mogą brać udział w konsultacjach społecznych, zaplanowano także spotkanie we Wrocławiu.

Projekty, które zostały przygotowane przez firmę Multiconsult Polska przewidują zmiany i dotyczą prac na liniach kolejowych nr 274, 275 i 757. Te zlokalizowane są na terenie Wrocławia i Środy Śląskiej.

W ramach remontu do finalnego przywrócenia połączeń planuje się:

  • rozwiązanie problemu braku połączenia kolejowego pomiędzy stacjami Wrocław Świebodzki i Wrocław Muchobór;
  • przebudowę stacji Środa Śląska w sposób, który umożliwi kończenie biegu pociągów na tej stacji – po przebudowie możliwy będzie wjazd i wyjazd pociągów od strony Wrocławia.

Jak będzie wyglądać ruch kolejowy na dworcu Świebodzkim?

Inwestycja obejmie odbudowę obecnie nieczynnej stacji Wrocław Świebodzki. Do dworca doprowadzą trzy tory. Zaplanowano także trzy perony, wewnątrz podkowy budynku. Jeden – wyspowy – będzie podwójny, a dwa, skrajne – pojedyncze. Z peronów jednokrawędziowych będzie swobodne dojście od strony północnej stacji (od ul. Robotniczej) i od południowej (od ul. Tęczowej).

W ramach tych prac przebudowane zostaną Dworzec Świebodzki, stacja na Muchoborze wielkim i w Środzie Śląskiej.
W ramach tych prac przebudowane zostaną Dworzec Świebodzki, stacja na Muchoborze wielkim i w Środzie Śląskiej. PKP PLK

Zobacz mapę z projektem dworca Świebodzkiego

Układ torowy zapewni obsługę pasażerską dwóch linii kolejowych nr 274 i nr 757. Przed peronami stacja ma przechodzić w układ czterotorowy. Z niego po dwa tory włączone zostaną w linie kolejowe nr 274 i nr 757.

Na stacji Wrocław Muchobór dobudowana zostałaby z kolei krawędź peronowa. Układ torowy w rejonie peronów na stacji Środa Śląska ma być docelowo układem pięciotorowym z dwoma peronami wyspowymi. Zapewni obsługę pasażerską linii kolejowej nr 275. Przebudowa umożliwi kończenie biegu pociągów na tej stacji (możliwy wjazd i wyjazd pociągów od strony Wrocławia).

Do 26 maja trwają konsultacje społeczne

- Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu: „Budowa bazowej infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław” – czytamy w ogłoszeniu PKP.

Zaplanowano dwa spotkania informacyjne:

  • We Wrocławiu - 22 maja 2024 r., godz. 17.00, Centrum Kultury Nowy Pafawag, ul. Chociebuska 4-6, Wrocław
  • W Środzie Śląskiej - 23 maja 2024 r., godz. 17.00, Dom Kultury w Środzie Śląskiej, Plac Wolności 58, Środa Śląska

Wszystkie spotkania mają charakter otwarty, mogą więc brać w nich udział wszystkie zainteresowane osoby, bez względu na miejsce zamieszkania. Zaczną się o godzinie 17:00. Organizatorzy planują, że mogą potrwać około 2 godzin.

Oprócz spotkań, można swoje uwagi przesyłać internetowo. Czas na to jest do 26 maja. Została na do tego uruchomiona specjalna strona z dedykowaną ankietą. Link to do niej TUTAJ - KLIK!

Do 26 maja mieszkańcy mogą brać udział w konsultacjach społecznych, ale zaplanowano także spotkanie we Wrocławiu.
Do 26 maja mieszkańcy mogą brać udział w konsultacjach społecznych, ale zaplanowano także spotkanie we Wrocławiu. PKP PLK

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska